XL S Medical vetbinder of Alli

De feestdagen zijn weer voorbij en wederom reclame op tv voor medicijnen om af te vallen. Vorig jaar viel Alli me vooral op. Deze week zag ik reclame voor XL S Medical vetbinder.

Aan de naam te horen zal XL S Medical vetbinder wel niet veel verschillen met Alli hebben. Even gecheckt op internet en inderdaad. Kort gezegd komt het er ook op neer dat het een soort filter is die er voor zorgt dat niet alles wat je eet door je lichaam wordt opgenomen. Ook als je de prijzen van Alli en XL S Medical vetbinder gaat vergelijken zul je niet verbaasd zijn dat deze ongeveer gelijk zijn: ongeveer 60 euro. Ik vraag me af welke van de twee beter is, of beter gezegd, of één van beide überhaupt goed is.

Ik zou zeggen: meer bewegen en minder eten. Dan bespaar je die 60 euro (per maand ongeveer) en dan wordt je als bonus nog fit ook! Dus, morgen weer lekker een stukje van het Start to run schema lopen.

Meer over afvallen, XL S vetbinder en Alli