Goedkoop afvallen zonder pillen

Ik schreef het al eerder, ik was te dik geworden en moest nodig afvallen. Uiteraard was het vlak na de jaarwisseling en destijds was er dan ook veel reclame op TV voor Alli afslankpillen. Nadelen van Alli zijn:

  • Het blijft een medicijn, en daar gebruik ik het liefst zo min mogelijk van.
  • Alli is niet goedkoop.
  • Slikken van Alli werkt alleen maar als je je levensstijl aanpast.
  • Alli heeft bijwerkingen zoals vettige ontlasting, en daar houd ik niet van.

Bij Alli geven ze ook aan dat het versnel als je aan het afvallen bent. Maar wat is afvallen? In mijn ogen: minder en gezonder eten en meer sporten. Tsja.. en dat kan ook best zonder Alli. Ik ben zelf al enige maanden aan het hardlopen, en dat begint z'n vruchten af te werpen! En omdat het niet zo snel gaat als het met Alli zou gaan (als we er even van uit gaan dat de bewering in hun reclames klopt) is het een goeie stok achter de deur om te blijven lopen.

Kortom, voor de prijs van een paar loopschoenen kun je ook prima afvallen én je verbetert je conditie aanzienlijk. Ik kan iedereen aanraden om het Start to run schema te volgen. Let er alleen bij de lessen in de laatste weken op dat je een goede warming up doet. Het leuke van het schema is dat je meer bezig bent met het lopen dan met het afvallen, en dan gaat het vanzelf.

Meer over afvallen, XL S vetbinder en Alli