Elektrische fiets populair op het moment

Dit weekend in Belgiƫ geweest en daar op het journaal gezien dat de elektrische fiets, waar ik al eens over schreef, erg populair is. Ze wisten zelfs te berichtten dat in Nederland 1 op de 3 fietsen die verkocht wordt een elektronische fiets is. Wow! Ik moet zeggen dat ik amper tot nooit elektronische fietsen op de weg tegenkom. Misschien ligt het er aan dat ik in Twente woon waar men nog normaal fietst.. wie zal het zeggen.

Volgens een verkoper is fietsen op een elektronische fiets, qua inspanning die je moet leveren, vergelijkbaar met wandelen. Tsja, is dat nu een goed idee als je voor de gezondheid wat lichaamsbeweging zoekt. Ik blijf er bij dat zo'n fiets meer iets is voor bejaarden. Ik houd het wel bij m'n roestige mountainbike in plaats van een suffe, geruisloze E-bike of Pedelec.