Online een nieuwe fiets kopen

M'n huisgenoot vertelde dat zijn fiets was gestolen. Jammer, maar je moet verder met je leven. Een nieuwe fiets kopen raadde ik hem aan. Het eerste waar ik aan dacht was om bij de fietsenmaker of fietsenwinkel te kijken naar een tweedehands fiets. Op het gebied van fietsen was het niet in mij opgekomen om eens op internet te kijken om daar een goedkope fiets te kopen. Stom, want er zijn online genoeg goedkope fietsen te vinden. En dan kun je nog kiezen uit alle soorten en maten: vouwfietsen, racefietsen, atb-fietsen, stadsfietsen, elektrische fietsen. Juist ja, ook elektrische fietsen. Ik wist niet beter dan dat je alleen een Sparta met (de fiets met iets) had. Maar de heren fietsenmakers hebben niet stil gezeten.

E-Bike: elektrische fiets waar je niet zelf hoeft te trappen

Ik vond de elektrische fiets wel interessant genoeg om eens op te Googleën. Als snel gevonden dat er twee soorten elektrische fietsen zijn, namelijk de Pedelec en de E-Bike. Kort gezegd: op de Pedelec moet je trappen op de E-Bike niet. Ja, zeg, wat is dat dan!? Een fiets waar je niet op hoeft te trappen? Koop dan lekker een scooter!

K3 merchandising kent geen einde: de K3 fiets

Om gek van te worden zeg, dat K3. Zelf heb ik geen kleine kinderen, maar in de familie zijn er verschillende, en ze zijn allemaal geobsedeerd door K3. Het lijkt me best moeilijk om ouder te zijn en dan te gaan winkelen met de kinderen in winkels gevuld met K3 en meer Studio 100-meuk. En ja, op school hoor je er kennelijk niet bij zonder een K3 fiets. En gewone kinderfiets is zo passé.

Goed, ik heb het wel gezien. Ik ga mijn volgende fiets online kopen. Maar dan wel een gewone herenfiets; gewoon een Batavus of een Gazelle. Ah ja, een damesfiets is ook wel best, als het maar goedkoop is, fietsen doet een damesfiets ook wel.
Oh ja, nog een lelijk detail over de gestolen fiets: hij was een Batavus van 30 jaar oud die net goedkoop was gerepareerd door een fietsenmaker voor een paar tientjes. Dat kon je nog doen met fietsen van vroeger. Ik heb het idee dat de fietsen die vandaag de dag gemaakt worden een stuk minder degelijk zijn.