Eindelijk een niewe telefoon: de HTC Desire

Eindelijk heb ik dan een nieuwe mobiel: de HTC Desire! Ik was eerst van plan om de HTC Legend te nemen, maar ik ben wel blij dat ik dat uiteindelijk niet heb gedaan. Het scherm van de Desire is een stuk groter (het hele toestel dus ook), en dat is toch wel nodig bij een smart phone. Ik wilde eerst gaan voor iets wat gemakkelijk weg te steken was, maar ben nu wel blij met meer ruimte op het scherm. Bij tekstinvoer, als je het toestel rechtop houdt, zijn de toetsjes wel erg klein. Bij de Desire eigenlijk ook nog te klein om snel foutloos te kunnen typen.. maar.. de tekstinvoer van Android is echt briljant! Ik zat daar eerst moeilijk te doen om alles correct in te typen. Dat hoeft dus niet. Gewoon de taal op Nederlands zetten en dan kun je snel typen. Het maakt niet uit dat je nu en dan een letter verkeer zit, Android pakt (meestal) het juiste woord uit het woordenboek.

En dan de apps. Hoe goed is dat! Een boodschappenlijst samenstellen door fotootjes te maken van streepjescodes. En het werkt nog snel ook! Daar moet ik wel de opmerking bij maken dat ik bijna nooit met een boodschappenlijstje boodschappen ga doen. Alleen als ik een bepaald recept moet maken met kerst of zo. De Facebook en Twitter app zijn ook te goed. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, zijn veel apps gewoon aangepaste sites. Eigenlijk zijn gewoon heel veel sites niet ingericht op mobiel gebruik. Terwijl dat toch heel makkelijk te doen is. Misschien interessant om eens een vergelijking te doen van mobiele versies van sites met de apps. Bij sociale sites heb je natuurlijk de camera in de smart phone als extra ten opzichte van de site.

Wat ik ook nog even moet doen is de HTC Desire vergelijken met de iPhone van een collega van me. Ik vraag me af of de iPhone features heeft die de Desire niet heeft. Ik zou zelf geen iPhone gekozen hebben omdat je dan te afhankelijk bent van Apple. Op de app store van Apple wordt censuur toegepast, en dat moet je niet hebben.

Dan nog iets wat wel minder is aan de HTC Desire: het netwerk valt regelmatig weg. Of dat aan de telefoon ligt of aan T-Mobile weet ik niet. Ik heb voor de zekerheid alvast maar de firmware geüpdatet. Hopelijk helpt dat.