Apple MacBook Pro 17, of toch maar een nieuwe harddisk...

Vorig jaar heeft m'n Dell Inspiron 1720 laptop een ongelukje gehad. Ik liep met m'n laptop, de voeding en een kop koffie over de overloop, het snoer van de voeding bleef achter een wasrek hangen en alles werd uit m'n handen getrokken. Gevolg: m'n laptop stuiterde van de trap. Ik dacht direct: dit is exit Dell.

Maar wonder boven wonder deed de laptop het nog... soort van. Ik had een stuk of 8 rijen dode pixels, een enorme koffievlek in binnenin m'n display en wat rotte plekken op m'n harde schijf. Dat viel me behoorlijk mee. Het vervelends was het scherm wat redelijk brak geworden was, dus maar even gebeld met support van Dell. Repareren was geen optie, vervangen kostte 500 euro. Niet heel erg goedkoop. Ik besloot om de Dell nog maar te houden in deze staat en vervolgens eerder dan gepland een nieuwe laptop kopen... een Apple MacBook Pro. Tenminste, dat was het plan.

Vorige week is m'n harddisk overleden aan de gevolgen van het trapongeluk. Alleen de Mediamarkt was op dat moment nog open, dus ik daar heen om te zien was voor notebook harddisks ze daar hadden voor een schappelijke prijs. Eenmaal in de Mediamarkt aanbeland viel me op dat ze een gelikte Apple desk bij de computerafdeling hadden. Toch maar eens kijken wat de MacBooks kosten. Ik schrok me het apezuur. Door de eisen die ik heb aan een laptop kwam ik als snel bij het duurste model van de MacBook Pro 17, ter waarde van 2400 euro uit. Dat was me wat te gortig en besloot later maar eens te kijken naar een betaalbare tweedehands Apple MacBook en liep door naar de harde schijven. Ik kon daar kiezen uit maar liefst één model, dus die heb ik maar genomen.

Voor 60 euro kan ik nu weer even vooruit op m'n Dell met gaar beeldscherm.

Update: ik dacht dat Apple alleen vaste prijzen hanteert, maar de prijzen van Apple computers liggen zeker niet vast.