Facebook like button op Blogger

Ik wilde een Facebook like button toevoegen aan m'n blog. Leek me wel een goed plan. Ik check even de instellingen en zie dat dit gewoon een vinkje is wat je aan kunt zetten. Sterker nog: het vinkje stond op mijn blog al aan! Waarom zie ik die like knop van Facebook dan nergens? Beetje jammer. Ik zal eens zien of ik met Javascript nog wat uit kan richten.

Update: Zo voeg je een Facebook like button toe

Ja, en dat vind ik best leuk! Goed hoe voeg je die knop toe. Ga in het Blogger menu naar "Design", "Edit Html". Vink de "Expand Widget Templates" checkbox aan. Zoek naar de volgende code: <div class='post-header-line-1'/>. Plak achter deze regel de volgende code:

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<iframe allowTransparency='true' expr:src='&quot;http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=&quot; + data:post.url + &quot;&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=100&amp;action=like&amp;font=arial&amp;colorscheme=light&quot;' frameborder='0' scrolling='no' style='border:none; overflow:hidden; width:450px; height:40px;'/>
</b:if>