Goedkoop m'n auto laten spuiten

Gezellig hoor, Oud en nieuw. Vuurwerk, ook heel leuk. Vuurwerk is alleen minder leuk als het wordt afgestoken op je auto. Wat kutkinderen hier uit de buurt vonden het nodig om dat te doen op mijn auto. Gevolg: een gat zo groot als een ei in de lak op het dak gebrand. Mooie boel.. zit jij met de schade.

Ik ben eens gaan informeren hoeveel het kost om de auto te spuiten, ja, het dak dan. Dat was niet goedkoop: 500 euro voor het hele dak of 250 euro om een deel te laten spuiten. Leuk, metallic lak, maar daar wordt het niet goedkoper van. Ik heb toen maar besloten de plek op het dak maar af te plakken met tape om roesten te voorkomen en later eens te zoeken naar een goedkopere oplossing.

Laats was ik bij een kennis die als hobby wat aan auto's klust. Die heeft eens naar de lakschade gekeken en zei me dat hij dat wel kon fixen voor een paar tientjes, en dat je in een speciaalzaak vaak wel aan de exacte kleur lak kunt komen. En inderdaad, de zwarte metallic lak van Renault was te krijgen voor 15 euro. Heb ik toch mooi goedkoop m'n auto laten spuiten. Je ziet wel heel iets verschil in kleur of helderheid, maar dat is me de 450 euro extra niet waard.

Als je goedkoop autolak wilt kopen check dan even een grote plaats in de buurt (zoals Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Almere, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Haarlem, Arnhem, Breda, Apeldoorn, Enschede, Amersfoort, Zoetermeer, Dordrecht, Leiden, Maastricht, Zwolle of Den Bosch). Daar is ongetwijfeld meer aanbod en dus meer concurrentie én meer kans dat je de kleur vindt die je hebben moet. Mijn lak kwam bij de Decokay vandaan. Ik wist niet dat ze daar aan autolakken deden, maar achterin de winkel was een uitgebreide afdeling en daar liep ook iemand rond die er verstand van had.

Een tip als je autolak gaat kopen: zoek in de auto het stickertje met de kleurcode en maar daar een foto van.