LG In Touch GW620 in de skilift

In mijn post over de Samsung Omnia II had ik het zijdelings over Android. Toevallig werd ik deze week bestookt met reclames voor de LG In Touch GW620 (met die jongen in de skilift). Ik meen dat je die gratis krijgt bij een abonnement voor een bepaald aantal maanden van de KPN. Omdat ik al goeie verhalen had gehoord over Android besloot ik maar eens een review van de LG In Touch GW620 door te lezen en de specs onder de loop te nemen. Hier een overzicht van de sterke en zwakke punten van de LG In Touch GW620.

Sterke punten LG In Touch GW620

  • Het qwerty toetsenbord. Typen met een toetsenbordje gaat altijd nog beter dan met een touch screen; dat heb ik wel gemerkt met m'n Archos.
  • Zoals ik al zei: Android. Hoe meer ik er over lees en er van zie, hoe meer ik het gevoel heb dat mijn volgende telefoon Android zal gaan draaien.
  • GPS ontvanger. Mijn volgende telefoon zal zeker een GPS ontvanger hebben. Je ziet steeds meer applicaties die gebruik maken van je huidige positie op de aardbol. Zeker nu m'n TomTom aan vervanging toe is is dit zeer interessant.

Zwakke punten LG In Touch GW620

  • Het resistief scherm. Een capacitief touch screen werkt een stuk fijner (je hoeft daar niet zo op te drukken).
  • Ik vind persoonlijk het scherm wat aan de kleine kant.
  • De GW620 zelf is, door het toetsenbord, wat aan de dikke kant.

Specs LG In Touch GW620 (samengevat)

  • Afmeting: 54,5 × 109 × 15,9 mm
  • Gewicht: 139 gram (inclusief batterij)
  • Snelheid: 528 Mhz
  • Processor: Qualcomm MSM7200A
  • Intern geheugen: RAM: 256 MB, ROM: 512 MB
  • Opslag: Micro SD(HC) tot 16 GB
  • Scherm: 3 inch resistief TFT (320 × 480 px)

Prijs van de LG In Touch GW620

De prijs zonder abonnement (prepaid) ligt tussen de 260 a 320 euro. Redelijk voordelig voor een smartphone. Uiteraard is de LG In Touch GW620 ook in combinatie met abonnementen te krijgen.

Foto's van de LG In Touch GW620

Best goedkoop: LG In Touch GW620

Best goedkoop: LG In Touch GW620