Foto's bestellen bij een goedkope foto service

Vroeger ging ik, als ik foto's wilde laten ontwikkelen en afdrukken naar de Hema. Een jaar of 7 geleden, toen digitale fotografie een beetje begon op te komen ging ik met CD RW of USB stick naar de Hema om daar op een computer de foto's af te leveren om te laten printen. Tegenwoordig kun je echt overal en nergens foto's laten afdrukken. En de keuze wordt nog ingewikkelder: wil je de foto's op klein, middel, groot of poster formaat? Mat of glanzend? Op canvas, doek, een mok, een tas, een rugzak, een t-shirt? Leuk en aardig, maar ik wilde gewoon m'n vakantiefoto's af laten drukken, bij een goedkope foto service. Tijd om weer eens een prijsvergelijk te doen, dit maal voor het online afdrukken van foto's. Het duurde niet heel lang voor ik er achter was:

Foto's afdrukken bij de Hema is duur!

Ik zoek wel eens vaker naar het goedkoopste product of de goedkoopste dienst, maar het verschil bij foto's laten printen is echt bizar groot! Niet normaal! Ik heb eens gekeken wat het kost om 30 foto's af te laten drukken op 10 × 15 mm. De prijzen liepen uiteen van 0,50 euro tot 12,50 euro. En de ondergrens was niet eens een vreemde uitschieter. De Hema zat iets over de helft (aan de dure kant).

In de prijzen van de goedkopere foto winkels zat een korting opgenomen voor nieuwe klanten. Aha, maar hoe controleren ze dat? Ik zal binnenkort eens foto's bestellen bij ExtraFilm. Dat was de goedkoopste foto service die ik kon vinden (door de 25 gratis foto's voor nieuwe klanten). Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's gaat zijn. Voor het geld hoef ik het in ieder geval niet te laten.