Waar koop ik online de goedkoopste contactlenzen!?

Ik koop mijn contactlenzen altijd braaf bij de opticien. Het is wel mooi dat ze daar je ogen kunnen meten en advies kunnen geven, maar ik draag al tijden zachte lenzen van dezelfde sterkte. Om gewoon eens te testen heb ik eens lenzen bij de drogist (Kruidvat) gekocht, en die bevielen eigenlijk wel (ik kreeg geen last van m'n ogen; kwaliteit van de contactlenzen lijkt gelijk aan die van de opticien). Daarom maar eens besloten om contactlenzen voortaan maar online te bestellen, want contactlenzen online moeten toch nog goedkoper zijn dan bij de drogist dacht ik. En toen begon het grote zoekwerk: waar vind ik de goedkoopste contactlenzen.

Waarom is er geen site waar ik kan aangeven "ik wil daglenzen of maandlenzen" en dat er dan een tabelletje verschijnt met de prijs (per paar lenzen, inclusief verzendkosten). De meeste sites waar je prijzen van contactlenzen zou kunnen vergelijken geven alleen losse informatie, zodat je zelf met de dikke Excel sheet moet gaan zitten bepalen waar de lenzen goedkoper zijn. Of, en dat is nog erger, vergelijkingssites die dan de beste 5 contactlens winkels vergelijken. Iets zegt mij die sites dan toevallig van de zelfde eigenaar zijn.

Goed, ik koop mijn lenzen voorlopig wel bij Kruidvat, Etos, DA of Hema...