Goedkopere autoverzekering afgesloten

Vorige week m'n auto ingevoerd in Nederland. Dat was dan ook gelijk de tijd om m'n Duitse autoverzekering op te zeggen en een Nederlandse autoverzekering af te sluiten. Normaal zou ik m'n autoverzekering online afsluiten, maar omdat ik met m'n verklaring van schadevrije jaren van m'n Duitse verzekering zat toch maar telefonisch direct een autoverzekering afgesloten.

Ik had niet vooraf de kosten van de autoverzekering berekend, maar de kosten vielen mij echt alles mee. Nu scheelt het uiteraard dat ik in Duitsland een allrisk verzekering had en in Nederland slechts een WA verzekering, maar toch. Ik kreeg een collectieve korting op ANWB pechhulp, een collectieve korting via m'n werkgever en korting op overige verzekeringen die ik bij de zelfde maatschappij (Centraal Beheer Achmea) had lopen. Niets van dat alles in Duitsland. Ik moet me nog eens verdiepen in het vergelijken van autoverzekeringen bij andere maatschappijen, maar ik denk dat ik toch wel een mooie deal heb.

Binnenkort nog even de winterbanden ophalen uit Duitsland en dan zijn we weer helemaal klaar met de auto. Er zit een verse APK op, dus we komen de winter wel weer door.