PSN gehackt: moet ik mijn credit card blokkeren?

Je zult al gehoord hebben dat het Playstation Network is gehackt en dat daar mogelijk credit card gegevens gestolen zijn. Moet je nu direct je kaart blokkeren? Nee, dat is niet nodig. De gegevens die wellicht gestolen zijn bevatten alleen het credit card nummer en niet de bevestigingscode. Ondanks dat Sony nog niet aan mij persoonlijk heeft bevestigd dat mijn gegevens ook gestolen zijn van het Playstation Network heb ik toch even met de bank gebeld. De Rabobank in mijn geval. Die gaf aan dat ze transacties in de gaten houden en dat zij zelf, bij verdachte transacties, de kaart zullen blokkeren. Een vriend van mij kreeg bij de ING het zelfde verhaal te horen. Het kan natuurlijk geen kwaad de transacties de komende tijd goed in de gaten te houden.

Hopelijk kunnen we weer snel aan de slag met onze PS3 games.