Panasonic DMC-FZ38 kopen?

Ik het zelf een Canon EOS 450D digitale spiegelreflexcamera. Ik ben er redelijk tevreden over. De kwaliteit van de sensor zou wat mij betreft iets beter mogen, maar het is goed genoeg voor een camera van die prijsklasse. Als ik een nieuwe spiegelreflexcamera koop dan neem ik een duurdere met een betere sensor. Waarschijnlijk ook een Canon zodat ik mijn objectieven dan kan blijven gebruiken. Een spiegelreflexcamera en een serie lenzen heeft ook nadelen.. je loopt namelijk steeds rond met een paar kilo materiaal (in m'n fototas zit ook een grip, een flitser en een image tank).

Voor het maken van wat snapshots is de Canon EOS 450D te groot en de camera op m'n telefoon echt te slecht. Ik heb heel veel goeie reviews gelezen over de Panasonic DMC-FZ38, en op Flickr zijn hele fraaie foto's te vinden die toch erg in de buurt komen bij foto's die je uit instapmodel spiegelreflexcamera's (met een kit lens) haalt. De prijs / kwaliteitsverhouding is erg goed. Uiteraard is de Panasonic DMC-FZ38 een stukje duurder dan de goedkoopste compactcamera's, maar de prijs komt lang niet in de buurt bij de goedkoopste (Canon) spiegelreflexcamera's.

Binnenkort maar even naar de Mediamarkt om eens te voelen hoe de Panasonic DMC-FZ38 in de hand ligt. Je zult 'm niet in je broekzak kunnen steken, maar het zal toch een stuk gemakkelijker mee te pakken zijn dan een volle fototas.