De laatste weken zeer slecht of geen bereik op kantoor met m'n GSM. Ik heb (meestal) prima bereik op andere plaatsen, dus aan m'n Samsung Galaxy S zal het niet liggen. Ook collega's met andere toestellen hadden last van slecht bereik. Toch Ben maar eens een mail gestuurd met de klacht. Uiteraard krijg je een standaard mailtje terug en wordt het probleem niet verholpen:
Er zijn meerdere dingen die jouw probleem kunnen veroorzaken. Ik kan je dus niet direct zeggen wat de oorzaak van je probleem precies is. Je kunt de volgende handelingen doen om je probleem op te lossen;
- je netwerk handmatig op T-Mobile of Ben zetten
- je simkaart in een ander toestel proberen (het kan zijn dat je toestel defect is, denk aan een kapotte antenne)
- de volgende codes in je toestel invoeren alsof je een telefoonnummer belt, een voor een. (noteer de responsberichten van de codes)
##002#
#21#
#330*0000#
#330*1234#
Wanneer deze handelingen je probleem niet oplossen, wil ik je vragen contact op te nemen met mijn klantenservice. Hou meerdere voorbeelden van gesprekken die niet tot stand komen of smsjes die je niet kunt ontvangen/versturen bij de hand. Zorg ervoor dat deze voorbeelden niet ouder zijn dan 48 uur. Tevens wil ik van je weten welk toestel je nu gebruikt (merk en type) en in welk toestel (merk en type) je je simkaart geprobeerd hebt. Ik kan dan met jouw gegevens een probleemrapport opstellen voor mijn technische dienst. Voor verdere vragen kun je altijd contact opnemen met mijn klantenservice.