Legaal muziek downloaden

Waarom is het nog steeds lastig om legaal aan muziek te komen? Ja, populaire muziek lukt wel, hoor ik je denken. Tsja, misschien wel als je een PC met Windows of een Apple met Mac OS X hebt, maar als je Linux draait kun je het al vergeten bij de iTunes store. Waarom hebben ze dat zo gemaakt dat je daar alleen met de iTunes software aankopen kunt doen? Bedankt Apple.

Nu is er natuurlijk veel meer aanbod dan iTunes. Laatst kwam ik er achter dat Amazon een redelijk groot aanbod muziek heeft. Ik was er eens gaan kijken omdat ik al eens eerder obscure cd's had gekocht. En toch is niet alle muziek er te vinden. Waarom kun je daar niet aangeven dat je een cd wilt kopen? Dan hebben ze dat daar toch zo gedigitaliseerd? Mja, het zoeken zou daar wel beter kunnen. Als je een reeks artiesten hebt gevonden zou je bijvoorbeeld weg moeten kunnen laten wat je niet zocht. De prijs is wel redelijk. Straks maar eens wat mp3 kopen bij Amazon, als je daar tenminste kunt betalen met PayPal (dat vind ik wel het gemakkelijkst voor kleine bedragen).