Op zoek naar Belgische prepaid simkaarten

Ik werk in Nederland. We zijn met een project bezig voor een Vlaamse klant waarbij we sms'jes moeten sturen naar Belgische gsm's. Aangezien het handig is om dat te kunnen testen was het toch handig om per operator in Belgiƫ een prepaid simkaart te hebben. Nu kom ik zelf regelmatig in Belgiƫ en heb een prepaid kaart van Mobistar, verder zijn er Base en Proximus. Daar ben ik dit weekend prepaid kaarten voor gaan halen.

Eerst bij de Belcompany binnen gestapt. "Heeft u ook prepaid abonnementen?". "Bedoel je postpaid?". Nou, dat begon al goed. Maar, ze hadden we prepaid abonnementen. 30 euro per stuk. Daarvan kreeg je slechts de helft beltegoed. Dat was toch wel duurder dan verwacht. Even later ook bij de Phone House maar eens gevraagd. Daar waren ze 15 en 20 euro, en dat kreeg je dan ook als beltegoed. De sim was daar eigenlijk gratis dus.

De verkoper van de Phone House begreep alleen niet goed wat ik nu met die verschillende simkaarten moest. En mij natuurlijk nog even een abonnement aansmeren. Alsof ik meer dan 10 euro per maand verbel met m'n buitenlandse prepaidkaart. En nee, we gaan geen sms versturen. Het wordt overigens eens tijd dat er gelijke Europese tarieven komen.